This superlight Pro level aluminum material is made predominantly from 6011 alloy and delivers the highest strength-to-weight ratio of any Giant aluminum frameset. State-of-the-art microscopic grain manipulation and advanced butting allows for 20 percent thinner and lighter tube shapes than ALUXX SL framesets.
XtC SLR 1 | V1
999 € Original price 1.399 €
Hämmere dich die Anstiege hinauf, beschleunige auf glatten Singletracks, trage deine Geschwindigkeit, wenn der Trail einbricht und eintaucht. Dieses leichte Aluminium 29er liefert Effizienz und ausgewogene Kontrolle.
Wichtige Leistungsfaktoren
Leichte Beschleunigung
Das leichteste Aluminium-Hardtail-Mountainbike-Rahmenset, das Giant je produziert hat, hilft XC-Fahrern und Rennfahrern beim Klettern und Beschleunigen mit Geschwindigkeit.
Unnachgiebige Effizienz
Mit einem klassenbesten Steifigkeits-Gewichts-Verhältnis setzt das neue XtC SLR 29 den neuen Standard für Alu-XC-Effizienz.
29er Vertrauen und Kontrolle
Größere Laufräder mit 29 Zoll Durchmesser rollen mit Balance und Stabilität über unwegsames Gelände und geben dir den Schwung, um technische Anstiege zu meistern und das Vertrauen, um auf schnellen Singletrail-Abfahrten zu fliegen.
ALUXX SLR ALUMINUM
OPTIMIZED TUBE SHAPING
Proprietary FluidForm process uses high-pressure fluid injection to shape and manipulate alloy frame shapes. This shaves weight while maintaining stiffness to improve the bike’s handling on XC terrain.
OVERDRIVE
Designed to provide precise front-end steering performance, this system’s oversized headset bearings (1 1/2” lower and 1 1/8”) and tapered steerer tube work in conjunction to provide optimal steering stiffness.
INTERNAL CABLE ROUTING
Large cable ports and tool-free bottom bracket guide ensure easy cable installation while minimizing frame weight.
DROPPER POST COMPATIBLE
30.9mm seattube diameter and clean internal cable routing makes it easy to set up a dropper seatpost.
MEGADRIVE
A massive rectangular downtube and oversized toptube work in unison to provide superior front end lateral and torsional steering precision. The precisely engineered, rectangular shaped downtube yields unprecedented steering and pedaling stiffness.
POWERCORE
A massively oversized bottom-bracket/chainstay area features a fully integrated, 92mm wide bottom-bracket design. Asymmetric chainstays provide additional stiffness on the driveside and stability on the non-driveside.
GIANT TUBELESS SYSTEM
Integrated Tubeless WheelSystem and tires delivers improved efficiency, comfort and control in the most user-friendly and reliable system.
BOOST TECHNOLOGY
Wider hub spacing (110mm front / 148mm rear) results in stiffer wheels for added control plus more tire clearance and an improved chainline for optimal drivetrain performance.
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